KRATAK OSVRT NA MATTOV INTERVJU

Zahvaljujući kolegi iz Zagreba, Ivanu Kožulu, imamo ovaj osvrt na intervju Matt Reevsa, kondicionog trenera Leicestera.

Matt i njegovi suradnici koriste brojne subjektivne i objektivne informacije kako bi igrace držali u zoni svježine pred utakmicu. Ono što me se najviše dojmilo jesu dvije stvari. Naglasak na educiranje igrača o metodama rada odnosno njihovih osobnih rezultata te povjerenje između zaposlenika i igrača. Dakle njihov odnos. Matt u sat vremena dugom intervju opisuje izgled radnog tjedna i filozofiju treninga i odnosa izmedu zaposlenika i igrača. Otvoreno pokazuje nesigurnost u metode koje koriste, ali kaže kako igrači smatraju da su dobre pa onda možda ni nije toliko bitno da li stvarno koriste ili ne.
Također zanimljiva je potpuna adaptacija stručnog tima filozofiji igre glavnog trenera. Trener koristi standardnih 13 igraca u prvenstvu te mu je najbitnije da su ti sportaši zdravi i svježi. Jasno je da je time stručnom timu stavljen težak zadatak osiguravanja navednih zahtjeva. Lester uistinu ima mali broj igrača koji su izbivali van terena. Matt nam priblizava kako su to uspjeli napraviti kao i vlastita razmišljanja o kolegama.
Tokom cijelog intervjua nisam imao ni najmanji osjećaj da nas je Matt namjerno zakinuo za neke zanimljivije, ili esencijalne informacije. Mnogi kolege složit će se samnom i reći kako Lester ima mnogo mjesta za napredak. Neki će se možda začuditi kako sa tim metodama i načinom rada mogu polučiti tako dobar rezultat. Imate potpuno pravo to osječati. Neki će reći da je igračima previše toga pušteno na volju. Osobno nikada se nisam palio da onaj koji je prvi na tablici ima najbolju momčad ili koristi najbolje metode. Ukoliko se slažete ili mislite suprotno dobrodošli ste komentirati ovaj post.

Pripremio : Ivan Kožul, student stručnog studija na KIF-u u Zagrebu.
Smjer -Kondicijska Priprema Sportasa. Trenutno radim kao Atletski, Nogometni i Kondicijski trener.
Osječajte se pozvanim da izrazite svoje mišljenje.

• Tko je Matt Reeves ?

Matt Reeves head of fitness and conditiong u nogometnog klubu Lester City. Radi u Sport Science Department.

• Kako je Matt završio kao član zaposlenika u Lesteru ?

Kao tinejđer Matt je igrao nogomet u Fulhamu i uživao u tome. Ubrzo je shvatio da neće moći živjeti kao profesionalni nogometaš. Primjetio je da da voli biologiju i sport te se posvetio studiji kineziologije. Na zadnjoj godini studija dok su drugi uživali u ljetnim praznicima, on je potražio posao u Lesteru. Poslao je emil i nije očekivao da će dobiti priliku. Ipak dobio je odgovor i uskoro je postao dio zaposlenika. Matt je zadužen za fitness & condittioning, a uz njega su još dva kineziologa koji se brinu za zagrijavanje igrača kao i praćenje parametara poput gps rezultata, broja otkucaja srca. Pored njih trojice nalazi se i trener jakosti i snage čiji je utjecaj na razvoj igrača velik. Ključ uspjeha u timu jest bliskost i kemija zaposlenika koji guraju jedni druge da postanu bolji. Dva puta mjesečno u klub dolazi  nutricionist koji provjerava sastav tijela sportaša te ih savjetuje kako da drže situaciju pod kontrolom. Uz fizioterapeute koji rade odličan posao tu se nalazi i šef Paul Balsom koji na pozitivan način provocira zaposlenike da podignu svoje sposobnosti na visu razinu.

• Kako je Lester tako uspješan u redukciji ozljeda ?

Informiranjem sportaša o metodama rada omogućavaju im da budu u toku. Matt i kolege objašnjavaju igračima što rade i koje su posljedice toga rada. Treneri i igrači razumiju zašto imaju određene zahtjeve. Igrače uče kako da samostalno poboljšaju kvalitetu života i treninga. Stajanje nad njima s bičem čekajući da sportaš ispuni zahtjev nije njihov način rada. Ne tjeraju ih da rade. Uce ih zašto, kako i što da rade.
Što se tiče ozljeda uvijek je teško znati koliko če ozljeda biti, ali je svakako cilj smanjiti broj i težinu ozljeda. Kontroliranim odnosom intenziteta i ekstenziteta u  tjednu žele postići svjezinu na dan utakmice. Dobivene infromacije daju se igracima kako bi bili svjesni svojih sposobnosti i trenutnog stanja. U tome im uvelike pomaže statistika koja se provodi i prikazuje na zidovima kluba. Ukazivanjem  da su u svakom treningu upravo športasi oni koji utječu na te podatke, podiže se radna atmosfera.

U cilju objektivnog pračenja parametra treninga u Lesteru koriste polar team 2 system.

U Lesteru brinu o načinu života svojih sportaša te koriste google upitnik kako bi dobili subjektivne informacije direktno od igrača o njihovom trenutnom stanju i navikama. Prate vrijeme odlaska na spavanje, buđenja ujutro, te da li su se budili tokom noci, sto su konzumirali prije spavanja, ocjenju subjektivno kako se energetski osjećali na tablici od jako lošeg do jako dobrog. Takoder prate da li osjećaju odredenu bol u pojedinim mišićima. Time žele primjetiti ima li sportaš učestalih probelma na koje moraju utjecati kako bi izbjegli ozljedu. Ukoliko primjete da veći broj igrača osjeća određenu bol u istom mišiću gledaju korak nazad, odnosno kakav su radni tjedan imali i što je moglo utjecati na tu bol.
Budući da igrači različito reagiraju na podražaje u Lesteru brinu o tome da programi koji se provode budu individualizirani. Ukoliko nekom igraču treba malo vise vremena da se oporavi od odredenih podražaja u razgovoru s trenerom predloži se da taj igrač odmori, ili ima zaseban trening od ostalih.

• Mjere oporavka u Lesteru

Proces oporavka nakon treninga započinju kao grupa kod fizioterapeuta. Svakome je dani video uredak u kojem prikazuju njihove kretnje i dodire s loptom. Tako sportaš može promatrati što je i kako je radio na terenu. Zatim ih šalju u zasebne grupe prema individualnim potrebama.
Koriste se masaže mišića ledom za koje sportaši smatraju da djeluju iako Matt nije siguran u tu metodu. Među zadnjim metodama oporavka koje su uveli jest i odlazak na 4 minute u sobu u kojoj je temperatura ugodnih -130 stupnjeva. Sportaši kazu da se osjećaju jako osvjezavajuće nakon te metode.
Ipak Lester igra utakmice subotom i utorkom i važno im je da sportaši budu svježi. Dan nakon subotenje utakmice igrači imaju dan odmora. Tako se mogu mentalno odmoriti sa bližnjima ili zabavljajući se kako im odgovara.

• Izgled radnog tjedna

U ponedjeljak se ponovno vraćaju u stroj. Podjeljeni su u dvije grupe. U onu koja je igrala i onu koja nije. Oni koji su igrali imaju ekstenzivan trening rekupreacije kako bi odstranili umor. Onima koji ne igraju određeno je da odrade intenzivan trening u kojem se nalaze igre na malom prostoru, posjed lopte i na kraju imaju trkački pozdražaj bez lopte, a broj otkucaja srca u tom trkačkom podražaju bi trebao biti isti kao u igrama na malom prostoru.
U utorak cijela ekipa trenira zajedno. Pokušava se stvoriti pobjednički mentalitet kroz želju za pobjedom u raznim igrama. Koristi se puno uklizavanja i duela kako bi podigli želju za nadmetanjem. To je jako težak trening. Statistički podatci u vidu prijeđene metraže nisu toliko bitni koliko je bitan broj ubrzanja i usporavanja u treningu.
Zatim odlaze u gym na trening sa vježbama jakosti  donjeg dijela tijela. Olimpijsko dizanje ne koriste zbog potrebne tehnike sportasa iako se ono polako uvodi u vidu posebnog programa za razvoj atletskih sposobnosti i efikasnosti kretanja. Njihov cilj je da sportaš podigne čim veću kilažu u modificiranom leg pressu. U toku tog treninga u teretani koriste Nord Board za naglasak na propadanje odnosno ekscentričnu kontrakciju stražnje strane natkoljenice.
U srijedu je iznenađujuće ponovno pauza. Netko bi rekao da se malo trenira. No sjetite se da je utorak bio jako težak trening.
Četvrtkom ostavljaju prostora za taktičke zamisli trenera, guraju igrače u situaciju da dugo i brzo trče na većim prostorima. Dakle imaju box to box games, ondonso igre 11vs11. Zanimljiv podatak jest da je broj sprinteva u kojima su dostigli punu brzinu bio mali. Zato na kraju treninga ubace drill od 40m za razvoj brzine i kontrole pri punoj brzini. Na način da 10m ubrzavaju, 20 metara održavaju i 10m usporavaju. Prate dostignute brzine i uspoređuju ih sa dostignutim prijašnjim brzinama te obavještavaju igrače o promjenama. Sto zaposlenicima i igracima daje jasnu informaciju o tome u kakvom su stanju.
U Petak naglasak je isključivo na taktički dio treninga. Trening se pokusava spustiti ispod 60 minuta.
Tokom cijelog tijedna naglašavaju se ključne informacije koje sportaši trebaju razumjeti, poput prehrane i suplementacije- naprimjer konzumiranje soka cikle.
Matt se osvrnuo i na jednostavno koristenje K Boxa za zamjenske igrače koji ne nastupaju od prve minute u toku poluvremena ili na kraju utakmica. K Box kombiniraju sa Nord Boardom.